tisdag 2 december 2014

Hejdå Niclas!

På lördag skiljs våra vägar. Jana kommer hit, vi startar Niclas med startkablar och sen åker vi.

Han har varit en trogen, om än trilskandes, vän i många år men nu är det slut. :). Och, ja det bli lite mer omständigt. Men jag ska nog fixa det. Var ju utan bil första året här och cyklade varje dag 5 km 2 gånger om dagen. Det var också det enda året vi hade snö i hela december. Och det fixade jag.

Har på nätet fått ett preliminärpris på över 4800 Euro. Vilket är helt jävla otroligt mer än jag räknat med!! Men så mycket kommer jag inte få, Niclas är lite ärrad. Det är lite bucklor på 2 ställen (tror jag), det är lite repor i lacken, han startar när han vill, fast där kan jag å andra sidan bevisa jag bytt hela skiten i maj i år men att den verkstaden förmodligen ställt in fel. Men sen har jag ju sommar och vinterdäck på alufälgar, är besiktad till januari 2016, Zahnreimen (har helt tappat det svenska ordet, det är den där man ska byta efter 10 000 mil så inte hela motor skär om den går av) är bytt i april i år, den har drag och klimaanläggning det ger ju plus. Men, men, spelar ingen roll, jag tar vad jag får på lördag och så är det bra med det.

Men får jag mer än mitt "minsta" pris, då kommer jag att använda en del av pengarna att genomföra en dröm. Jag har i 4 år velat se musikalen  Lejonkungen i Hamburg. Men biljetterna är skitdyra (i alla fall om man ska sitta så man ser någorlunda). Men får jag nu mer pengar ska jag fasen äntligen se den. Det blir min julklapp till mig själv.

Inga kommentarer: