lördag 20 december 2014

Vilket väder!

Inte nog med att det regnat rejält hela dagen, det ska komma storm nu när som helst och just nu åskar det som bara den. Jag trodde ärligt först att ett flygplan störtat på flygplatsen som ligger bara någon kilometer härifrån så högt smällde det till (jag hade liksom inte förväntat mig åska nu och de har inte varnat för det heller).

Tur jag valde att inte se matchen i Stadion, då skulle jag just nu vara på väg hem. Jag var faktiskt på stan, hade lämnat plasma. Men när spårvagn efter spårvagn åkte förbi mig proppfulla och jag blev blötare och blötare och när "min" spårvagn hem kom förbi tom så hoppade jag in i den istället. Trots att Werder lyckades vinna över Dortmund (hade jag ärligt inte trott) med 2-1 och tidvis spelade riktigt bra ångrar jag inte mitt val. Speciellt inte nu :)

Upps, nu är åskan nära, det blixtrar och dundrar på nästan samma gång.

Inga kommentarer: