tisdag 2 december 2014

Det är batteriet

Provat starta den idag och det är för dåligt med ström i batteriet. Vilket i sig ju är bra, behöver bara en bil med ström i sitt och startkablar så är det ju fixat. Har SMS:at Jana (hon jobbar) och frågat om hon har tid någon dag denna veckan att komma förbi. Då kan hon följa med till bilfirman och skjutsa mig hem också.

Behöver också få hem en 2 m lång plexiglasskiva från byggaffären. Men om vi först startar igång min bil, sen åker dit, låter bilen stå på tomgång (Jana kan vakta medans jag springer in och köper skivan), kör hem den och sen bilfirman. Låter som en bra plan. Hoppas bara hon kan. Jag kan få hem den med cykeln också men då måste jag skjuta hem cykeln och det är ändå 5 km så vore ju bra att slippa liksom.

Nu måste jag göra mig klar för gymmet. Måste cykla härifrån om en halvtimme. Men kan nog vara smart äta nått före.

Inga kommentarer: