lördag 9 januari 2016

Dagpass :(

Blääää :). Har gjort mitt första dagpass (förutom en helg tror jag) på en dryg månad. Själva passet är inte problemet. Det är att man måste börja klockan 07.00.

Jag före klockan 12.00 på dagen!
Jag somnade vid 03.00 och klockan ringde 06.15. Min plan var att jobba av förmiddagen och sen äta nått och sticka och lämna plasma. Var planen alltså. Efter att jag ätit slocknade jag på soffan som en klubbad säl och vaknade 13.30. Sen dess har jag kollat på vintersport. Har kvällsvändan kvar om 1,5 timme.

Idag är vägdag för hammisarna, har redan vägt 1. Jojo var nyss uppe och åt lite. Nils och Fernando har jag också sett men de väger jag sen (det var när jag i halvdvala satt och åt innan jag somnade).

Dessa dagpass är förjäkliga. Och det hjälper inte att gå och lägga sig tidigare. Jag gick och la mig vid midnatt men somnar i alla fall inte. Tur då man bara jobbar ett par timmar sen kan jag åka hem och sova ikapp. Är väl möjligen fördelen med delade pass.

Ikväll måste jag jobba med pappersjobb. Uppdatera patientmappar för 2016, bestämma när jag vill ha semester och försöka få ihop måndagens kvällsrunda då jag har 20 patienter varav 6 stycken som helst vill ha samma tid (18.30-19.00) kommer ju int
e gå så får se hur jag ska pussla ihop det.

Inga kommentarer: