söndag 17 januari 2016

Motivation

Att gå upp på morgonen är all about motivation. Idag ringde klockan igen 8.30 (måste ju vänja mig så sakta, imorgon måste jag upp 7.00) så låg jag som vanligt kvar och funderade på om det var värt gå upp eller om sova vidare dock inte är bättre?!

Så hörde jag att Fluffis precis klev in i sin bur. Jag hör tassarna på kartongen som står som trappa jättebra. Hon ville jag ju väga! Och eftersom hon hade tappat så mycket vikt förra veckan så var det verkligen prio. Så jag flög ur sängen och fick tag på henne. Kan avslöja hon har redan hämtat tillbaka 10g denna veckan (av de 19g hon tappade) så det är som förut och som jag trodde. Skönt!

I alla fall: Nu är jag vaken! Hon var uppe 45 min till innan hon gick och la sig så jag knäppte en massa kort (Jojo är också uppe). Från igår kväll och nu på morgonen på alla hammisarna har jag totalt ca 150 kort. Har lite att göra sen alltså.

Men nu först, frukost och lite sport innan jag sätter igång med att gå igenom garderoberna.

Bild från nu på morgonen
Igår blev det vinter igen också förresten. Vi har dock inte så mycket snö som förra gången så cykelbanorna är fria i stort sett. Men det är kallare. Minus för första gången denna vintern.

Inga kommentarer: