tisdag 19 januari 2016

Isbit

Brrr imorse var det -10 grader. Det känns ungefär som det dubbla här. Tur jag hade få patienter och jobbade 1 tim och 15 min. Trots det var jag som en isbit när jag kom hem och kröp snabbt ner i sängen under tre täcken och la mig och läste.

Upptill kan jag rätt bra klä på mig men om benen blir det kallt. Har tjocka strumpbyxor + jeans och mycket mer går inte för såfort jag är inomhus så svettas jag med bara det på. Och ute fryser jag sen. Dilemmat när man jobbar både ute och inne.

Nu har temperaturen i alla fall krypit upp till 2-3 minus bara så kvällens 3 timmar ska jag nog överleva. Igår kväll tog jag ett varmt bad, får nog statsa på det idag med.

Det är ju inte ofta det är kallt här som ut är. Annars hade jag nog fått investera i en täckkjol eller nått. De går ju fort att ta på och av. Har funderat på att sy nått likande som regnskydd för benen också. Blir så himla varmt med regnbyxor inomhus. Och regnar gör det ofta här.

Inga kommentarer: