fredag 8 januari 2016

Hej då snö!

Och så försvinner den igen. Det är närmare 10 grader plus och blåser rejält. Snön försvinner fort nu, få se om det ens finns någon kvar ikväll. Det låg mer än 10 cm på gräsmattan som jag ser från mitt fönster men nu tittar grönt gräs fram här och där.

Min imma på fönstren försvann med kylan och imorse var det snabbt öppna alla fönster och släpp in frisk luft! Jag ska även plocka bort alla tjocka filtar jag har lagt ut i varje dörröppning för att det drog så hemskt längs med golven när det var kallt. Och skruva ner värmen. Var 24 grader imorse när jag vaknade då det ju plötsligt gick från -5 till +10 under natten.

Ser på skidskytte och lagar mat samtidigt. Efter att dessa båda saker är klara ska jag dammsuga och sen är det nästan dags att bege sig mot arbetet igen.

Inga kommentarer: