onsdag 6 januari 2016

Heja, heja

Var ut nyss och postade ett paket idag som jag glömde igår. Nils kom ju i en lånad transportbox från tjejen i Paderborn som hjälpte mig skicka honom vidare. Så den skickade jag tillbaka idag och märkte då de har bitvis börjat ploga cykelvägarna. Dessutom har de bitvis också saltad gångvägarna. Så för imorgon kväll ser det rätt bra ut. Tror det ska gå bra ta sig runt. Kanske de hinner ploga alla vägar till och med. Man får bitvis lov att gå nu med men kan cykla mer än gå i alla fall.

Fick ett litet paket igår med böcker så det blir att läsa lite mer och se på vintersport idag. Glödlampan till min stålampa som också var med passade men när jag skulle sätta i den gick säkringen i själva lampan (ska tydligen finnas en sådan i dom) så nu måste jag lista ut var den sitter och försöka köpa en ny. Finns inte rätt sort här får jag lägga en ny beställning till Sverige på en säkring.

Man tycker ju den borde sitta i delen på mitten där man styr dimmern men den delen har liksom inga skruvar?

Tillägg: Ha! Jag hittade säkringskrället! Nu hoppas jag bara jag kan hitta var jag kan köpa en likadan här också.

Tillägg nr 2: Ska visst finnas på Conrad. Dit har jag cykelavstånd och i värsta fall går bussen nästan förbi där med!

Inga kommentarer: