torsdag 7 januari 2016

Hej snö!

När jag var ut min sista runda så hade de äntligen plogat ordentligt. Så det var helt fritt. Sen började det snöa. Så när jag nu cyklade tillbaka samma väg 1 timme senare var allt översnöat. Ligger ca 3 cm och det vräker ner snö än. Skoj om det snöar så hela natten. :)

Än en gång, tacksam för att jag jobbar först på kvällen.

Man måste ju veta att detta är en stad där det sist det kom mer än 1 cm snö som låg i mer än 1 dag var 5 år sedan. Så det finns liksom ingen beredskap eller plan på hur man ska agera. Igår var stod spårvagnarna i princip stilla flera timmar för att snön frös till is i skenorna. Så 5 cm snö här är som om norra Sverige skulle få ett par meter på några timmar. Blir samma kaos.

Fast i helgen måste jag ut klockan 7 på morgonen så det får gärna sluta snöa imorgon bitti,

Inga kommentarer: