torsdag 9 juni 2016

Ny lägenhet!!!

Jaaaaa, idag fick jag helt klart besked att från 1 september har jag en ny lägenhet. En stor sten faller bort. Inatt låg jag vaken till efter 03.00 och grubblade och funderade hur jag skulle hitta en ny passande i tid. Denna har jag fått pga att min otroligt underbara chef har hjälpt till. Han är inte ens närmsta chef heller, de har också varit fantastiska och engagerade på kontoret. Utan han är ägaren av firman jag jobbar åt.

Det är inte drömlägenheten tyvärr, den gick till ett socialfall (vet inte varför den var ute allmänt när den ändå var reserverad åt socialen). Men var drömmen 100% är den här 95% drömlägenhet så jag är nöjd. Den är helt nyrenoverad dessutom.

I alla fall nu kan jag grubbla på nästa stora grej :). Fast den är av mer praktiskt karaktär som jag kan påverka. Hur fan flyttar jag med 9 hamstrar?! Finns ju inte en sportsmössa jag hinner tömma 9 burar, få dom flyttade och bygga upp dom och inreda och fylla i strö på en dag. Dessutom äger jag inte ens 9 transportboxar (vilket iof är minsta problemet). Mina burar är ju så stora så om de vore "normal stora" alltså av minsta tillåtna storlek, så har jag 18 burar. Då fattar ni omfattningen liksom....

Jag har iof en halv plan i huvudet som innebär delvis flytt själv av några. De lättare burarna som jag faktiskt kan släpa på själv. Få se hur jag löser det. Ska bolla lite idéer med Annika också.

Kontrakt skrivs på tisdag så tills dess får ni vara nyfikna :).

Bjuder dock på en bild på huset.


Inga kommentarer: