tisdag 21 juni 2016

Sista förberedelserna

Har packat klart, funderar nästan på om jag glömt nått väskan är bara halvfull! Iof är jag kortare tid borta och det är sommar (annars alltid där på våren eller hösten = mer varma kläder). Ska strax fixa en liten lunch, är inte direkt hungrig men kommer vara på resande fot mellan 13-22.30 ungefär så något måste jag ju äta innan jag sticker. Får sen en macka på flyget också och har lite godis, äpple och en macka med mig.

Trots att själva flyget bara tar 1,5 timme är jag alltså på väg nästan 10 timmar. Först spårvagn, sen tåg till Hamburg (går inga flyg direkt Bremen - Stockholm), väl i Hamburg spårvagn igen från tågcentralen till flygplatsen, sen flyget, transferbuss till biluthyrningen och sen hyrbil. Och då man alltid måste ha buffertid när man är iväg på tåg och spårvagn så tar det tid. Brukar annars flyga Bremen - (Paris eller Amsterdam) - Stockholm men det tar lika lång tid och denna gång var flygen billigare från Hamburg.

Sen ska jag mata hammisarna, Annika kommer förbi först imorgon bitti för att ge Jojo medicin. Och sen igen på kvällen för att mata alla, så de får sin kvällsmat nu vid halv ett innan jag går till spårvagnen. Ska ta en sista runda med dammsugaren också innan.

Hittade turligt nog min ipod igår. I soffan! Fast jag två gånger lyft på soffkuddarna. Men jag trodde den ramlar ner i bakkant eller mellan kuddarna och så låg den under en kudde i framkant. Såg hörlurarna som hängde ut när jag skulle ta upp en penna jag tappade på golvet igår. Tur man är fumlig ibland :)

Inga kommentarer: