tisdag 28 juni 2016

Två av tre besök avklarade

Båda flyttfirmorna har varit här. En återkommer med pris imorgon den andra lämnade ett direkt. 650 Euro fast pris för flytten och om jag vill ha köket nedmonterat och åter uppmonterat fast pris 175 Euro. Dessutom får man från dom "låna" flyttkartonger så många man behöver för 20 Euro.

Första firman hade också flyttkartonger att hyra ut för 1 Euro kartongen. Jag tror inte det kommer räcka med mina så det vore ju bra. Första firman kunde även ta ut den stora hamsterburen i ett styck, den andra rekommenderade att skruva isär den även om han trodde de kunde få ut den i ett styck men han ville inte garantera det och om den går sönder är det på min risk.

Har även fått ett par prisförslag på mail utan att de ens frågat vad som ska med och inte och där varierar det från 1500 Euro till 350 Euro. Jag tror man varken ska ta det dyraste eller det billigaste.

Nu väntar jag på att de som är intresserade av lägenheten ska komma. De kommer om drygt 1 timme. Idag måste jag börja jobba 16.00 så jag lär inte hinna bygga upp alla lekplatser igen så det blir det första jag får göra när jag kommer hem 22.00. Sen ge alla mat, mig själv mat och duscha.

Jag hoppas dessa tar den, den är inte ute på internet så jag misstänker det är via socialtjänsten. Hon som ringde var dessutom inte de själva och hon ska komma med och hjälpa till med översättning så det gör mig mer säker. Och då tror jag att det inte blir så många visningar. Vore skönt om det blev klart så behöver jag inte hålla på att bygga upp och ner allt hela tiden.

Idag regnar det i varje fall inte! Få se om kvällen även den blir torr.

Inga kommentarer: