tisdag 26 juli 2016

Behagligare idag

Än så länge sol men behagliga 23 grader. Tack! Det får gärna stanna där. Har sköna 23,5 grader inne.

Fick mina 25 flyttkartonger idag så ska packa lite mer under veckan. Däremot fattades luftfolien så har mailat firman. Den är med på fakturan men det kom bara ett paket och jag kollade med de som levererade och det stod bara paket 1/1 också på avin.

Då det är lite svalare idag ska jag tömma ut det sista ur Fernandos bur, igår tömde dom soptunnan också så jag får i mer säckar. Den är iof stor men kommer jag med 4-5 stora sopsäckar blir den fort full så jag brukar försöka dela upp det.

Imorgon när jag hämtar schemat måste jag komma ihåg att fråga hur mycket jag jobbat (nej jag har ingen riktigt koll på det, bara ett hum, vet det låg runt 150 timmar tom 20 juli) tror jag har jobbat mycket så jag kan spara undan en del timmar. Annars går det bort så mycket i skatt. Man ska hålla sig runt max 180 timmar utbetalt för att det ska löna sig ta ut övertiden. Annars är det bättre spara undan timmarna och ta ut de senare eller i ledighet.

Inga kommentarer: