fredag 1 juli 2016

Bokat flyttfirma

Har gett den firma jag vill använda besked. Var en av dom billigaste men även en av (bara) två som gjort sig besväret att åka hit och titta vad som ska med. Dessutom den som får ner mina PAX-burar utan att jag måste skruva isär dom (om nu inte trapphuset här är trängre än vad vi tror, han kollade och tror det ska gå). Har googlat på firman och de har fått bra betyg också från folk som använt dom.

Så 29 augusti går flyttlasset. Ska idag ansöka om semester 29-31 augusti och då jag har helgen före 27-28 ledig blir det 5 dagar ledigt. Hoppas nu Annika och om jag får hit några fler kan flytta hamstrar den helgen. Vore perfekt. Jag har ju nya lägenheten 10 dagar före månadsskiftet men vore bra slippa mata och sköta hamstrar på två adresser i allt för många dagar. Speciellt som det i den nya inte finns ett kylskåp, måste alltså frakta maten emellan. Och de vi ska flytta själva måste ut innan flyttfirman kommer då Uffe och Messis burar täcker halva dörröppningen i vardagsrummet. Annars får de aldrig ut PAX-burarna.

I helgen ska jag ta tag i källarförrådet så det är klart. Ska göra ett schema så jag ser jag hinner allt. Måste ju även fixa målarfärg, målarsaker, nya baksidor till PAX-burarna (då ju Flo och Fluffis gnagt hål), rensa ur förråd, fixa golvlister, ut med plastgolven, måla, packa mm mm. Det låter mycket med 6-8 veckors tid men när man märker hur mycket det trots allt är att göra och att i princip varannan vecka försvinner när jag jobbar lunch+kväll (då jag inte har så många timmar ledigt) så är det inte så mycket tid trots allt.

Inga kommentarer: