lördag 30 juli 2016

Dagens planer

Har nyss ätit frukost och sen är dagens planer dessa:

Riva ner alla tapeter i badrummet (ska bara spara bakom badrumsskåpet). Är nästan klart har ca 3 våder kvar men det är ju lite pilligt i det rummet. Sen städa där, dvs dammsuga bort alla små tapetrester och packa det sista.

Riva ner alla tapeter i hallen. Där har jag 5-6 våder kvar, men går fort och lätt där. Packa de sista böckerna som står i en bokhylla.

Ta tag i skrubben. Packa så mycket som går. Står nämligen ett bord längst in som jag måste ha ut när hamstrarna flyttar då jag behöver det att ställa en hamsterbur på i nya lägenheten. Och det får jag inte ut som det ser ut i skrubben nu.....

Se F1 från Hockenheimring. Kvalet går idag och jag tycker nästan kvalet alltid är mer sevärt än själva loppet (som går imorgon och som jag missar).

För övrigt tänker jag inte göra så mycket mer. Måste fundera ut hur jag ska hinna imorgon med allt. Kommer jobba 6.30 - 11.15 ca. Sen måste jag lämna in nycklar på kontoret i Schwachhausen, lämna bilen på kontoret här och sitta på spårvagnen senast 12.08 då tåget går 12.57 till Langwedel där hämtar Anja upp mig och så får jag skjuts med henne till Hannover. 

Det är dock bara så att 11.15 - 12.08 blir jäkligt tajt att hinna med, bara att åka emellan sista jobbadressen-kontoret Schwachhausen-kontoret här tar 30 min (utan kö). Hade hoppats på att hinna hem emellan, slänga av jobbgrejorna och byta om lite snabbt men får nog glömma det. Måste alltså även se till ta med mig något att äta under tiden för det hinner jag inte heller.

Inga kommentarer: