fredag 29 juli 2016

Storhandlat

Var ju iväg på förmiddagen och fick den tur jag ska jobba på söndag. En lättsam tur, nästan bara sprutor och kompressionsstrumpor. 2 frukostar att göra och bara en att tvätta. Jag fick ju låna en bil, då de har större avstånd och man där inte kan cykla. De sa särskilt att om jag vill passa på att handla eller något så får jag göra det, nu när jag har en bil hela helgen.

Så på vägen tillbaka åkte jag in på ett stort köpcentrum. Fick tag på saker som de inte har i butikerna här i stadsdelen (de är ju mindre). Topaminbur tex, som är en bra grönsak för Nils då den sänker blodsockret. En stor förpackning cous-cous, här har bara en affär cous-cous men alltid bara små dyra förpackningar. Och till min stora lycka hittade jag Marabou schweizernöt! Häromdagen hittade jag Marabou saltlakrits i en av butikerna här. Men Schweizernöt!! Min stora favorit liksom!! Köpte 2 stycken fast de är skitdyra (de har bara de stora 300 grams chokladkakorna här från Marabou).
Sen passade jag på att fylla på med spagetti, ris, jucie och annat tungt. Var in på zooaffären där också för det är den enda som säljer torkade solrosor. Jag har ju en i närheten här men de har inte det i sortimentet.

Nu ska jag äta lunch och sen slappa lite innan jobbvändan.

Funderar på om jag ska passa på att åka och handla färg osv imorgon redan, nu när jag har en bil. Men jag måste även köpa nya baksidor till stora PAX-buren och de får jag inte in i den lilla bil jag har nu så hur som helst måste jag isåfall två gånger till byggaffären. Så kanske bättre att vänta, måste ju hyra en stor transporter när vi ska flytta de hamsterburar jag själv ska flytta på.

Inga kommentarer: