måndag 25 juli 2016

Vill inte gå ut....

Det är just nu 32,2 grad ute. Jag har 26,4 grader inne. Måste dock ut och handla och sedan vid halv fem jobba. Men jag kan säga jag har ingen lust alls att gå ut i denna värmen.

Som tur är känns luften vid golvet relativt kyligare så hamstrarna har det rätt bra. Är bara Flixx som står högre upp. Alla andra får sova på sina uteplatser för att vara så långt ner som möjligt. Men Flixx har ju 0,6 m² med bara sand så hon borde hitta svalka där rätt bra.

Ska köpa en enkel termometer så jag kan mäta hur varmt det är inne i rummet och vid golvet. Nu har jag bara en kombinerad som mäter ute och inne tempen och den står i fönstret så jag hoppas den visar lite mer plus än vad det är.

Enligt min väderapp på mobilen ska det komma skurar vid 16-tiden och jag hoppas det (när man hoppas på regn, då är det varmt!!) men det har de å andra sidan hävdat i mer än 1 veckas tid nu utan att det kommit en droppe regn.....

Inga kommentarer: