lördag 3 mars 2007

Jobbar, jobbar, jobbar

Just idag jobbar jag som fasen! Kommer hem 07.00 (efter att ha jobbat sen igår 22.45) och ska börja igen 15.00 och jobba till 23.00.

Glädjande nog är det övertidspass = MYCKE PENGAR

Eftersom jag då är vaken har jag nyss sett kombinerarnas hoppmoment i HS100. Inte för att jag har någon jättefavvis som jag har i backhoppningen men det är ju kul att finnarna går bra. Anssi Koivuranta ligger tvåa och Jaakko Tallus sexa. Misslyckades helt gjorde dock Hannu Manninen (24:e plats) så något tredje guld blir det inte. Längdmomentet börjar 07.30 men då sover jag, hoppas jag!

Och allt detta jobbande gör att jag inte kan se specialarnas HS100 direkt när den går! Jag måste banda. För inte ens jag är en sådan fantast att jag sover 7-10, ser backhoppning 10-12 och sover igen 12-14. Eller jo om Havu hade hoppat hade jag gjort det. Men nu låter jag de andra fyra hoppa utan min övervakning (vilket de säkert klarar så bra så - hahaha) så kommer jag se de sista 10 hoppen när jag vaknar och resten antingen i repris senare på dagen om det är lugnt på jobbet annars blir det på söndag när jag är ledig.

Men jag håller så klart på min kvartett: Olli, Lappi, Masa & Rane

Paljon onnea!

Inga kommentarer: