tisdag 20 mars 2007

Zakopane och HAVU KOMMER!!!! - kanske....

Hmm nu ska vi se jag tror det är lördag och söndag jag ska rapportera om?!

Det blev ingen tävling pa lördagen för det blaste för mycket. Vi var pa party istället. Pratade mest med svenskarna eller egentligen bara tva av dom, Andreas och Jakob. Isak sag jag inte ens och Johan satt med en tjej hela kvällen. Alla var övertygade om att det inte skulle bli tävling pa söndagen för väderrapporten sa sämre väder än lördagen sa en del hoppare var nog kvar lite för länge för pa söndagen vaknade vi till stralande sol.....hehe....vissa hade en jobbig morgon om man säger sa.....

Vi missade första omgangen men kom dit lagom till pausen. Ledde gjorde da Johan en ny mycket trevlig norrman och tvaa lag Bastian Kaltenböck fran Österrike, de tva var rätt överlägsna de andra. Andreas lag sexa.

Slutresultatet blev Basti etta, Johan tvaa, Erik Simon fran Tyskland trea och Andreas fyra!

Pa kvällen stor fest. Pratade mest norska hela kvällen med alla norrmän, jättetrevliga, ursöta killar. Sen hängde jag med tva av svenskarna och tva av tyskarna förutom norrmännen.

Igar akte vi hem fran Polen och tillbaka till Österrike, och det tog heeeeela dagen.....

Idag har vi tittat pa foton och käkat lunch.

Och sa till det VIKTIGASTE: Havu far aka till Planica. Man lämnar istället Lappi hemma. Jag personligen hade ju helst sett de lämnade Tami hemma men hey, jag klagar inte! Fast det är inte HELT säkert än. Helt klara är Ahonen, Matti, Harri & Tami. Vellu och Havu ej helt klart än. Fördelen om de tar med Lappi är ju att han helt säkert far starta pa söndagen eftersom bara de trettio bästa startar där. Need to wait and see....

Mer detaljer än sa orkar jag inte skriva nu för vi sitter pa internetcafe. Jo jag maste ju nämna att Vicky - den fulingen -, har plussat pa minuskontot. Inte nog med att hon sen tidigare kallat Havu för smafet, iförrgar la hon till att han ser ut som ett mongo och igar kallade hon honom för korkad...... ;) men jag gillar henne ända!

Inga kommentarer: