fredag 2 mars 2007

Våren

Enligt tidningarna så ska våren komma på måndag. Men jag tror den har tjuvstartat. Var nyss ner till min lokala lilla butik och vi har snösmältning, fågelsång och vår i luften. Vi saknar dock solen. Men annars är det helt klart vår på gång.

Men jag gillar snön så lite synd är det. Nu har jag inget emot gröna träd, blommande blommor, sol och ljum vind men tiden däremellan. Lera, regn, ena dagen varmt och skönt andra dagen är vintern tillbaka. Och det är rätt så nice att inte behöva lersanera hästen i 30 minuter innan man kan rida.


Kvalet idag då. Jo det var rätt nice - för vissa iaf.... dubbelt Österrike i topp - men Harri Olli åter bäste finne med en fjärde plats. Så skoj om han tog medalj även i normal backen. Vilken överraskning det skulle vara om Harri åker hem som bäste finne (vilket han ju kan göra även utan att ta medalj, beror ju på hur de andra placerar sig). Det hade jag inte tippat även om jag visste han var i bra form!

Inga kommentarer: