torsdag 1 mars 2007

När jag åker tåg eller flyg

Så somnar jag jämt! Jag kan vara hur pigg som helst men efter några minuter på ett tåg eller ett flygplan så somnar jag. På flyget är det inte så jobbigt men på tåget! Det är ju inte alltid man ska till slutstationen. Idag höll jag på att missa kliva av i Uppsala. Men som tur var vaknade jag till precis i tid. Var där på rättegång och den började 09.00. Det jobbiga var att jag frågat flera gånger vilken tid min del i den hela skulle vara men det visste dom inte då det var ett stort mål som påbörjades redan igår och fortsätter imorgon. Så jag hade biljett hem halv fem. Jättekul när min del i det hela var klart 09.50.... Försökte boka om min biljett men alla tåg norrut var fulla. Folk ska väl till Vasaloppet kan jag tro.

Så jag drev runt på stan i Uppsala i ett stort antal timmar. Det var iof helt okey men det blev lite långtråkigt i längden. Och alla mina kompisar därifrån jobbar ju dagtid så ingen kunde lalla runt me mig.




Inga kommentarer: