torsdag 12 juli 2007

Flängt runt idag med

Började med Framtidsmuseet, som är ett vetenskapligt museum där man får prova och testa alla saker som finns. Det är inte bara framtidsgrejor det är saker från förr också och faktiskt inte särskilt mycket om framtiden. Sen en sväng förbi Kupolen där jag letade en tröja jag sett i en tidning men den hittade jag inte. Men två snygga sköna andra t-shirts blev det. Lunch på MackeDonkan innan vi for vidare till Barnens Hus där ytterliggare en pangare inköptes av Oskar.

Sen till Vassbo för att rida. Vi lyckades pricka in en rejäl regnskur precis. Men det värsta kom när vi hunnit in i ladugården som tur var. Den var dock av övergående karaktär så vi kunde rida. Först lite på ridbanan och sen en sväng i skogen, då det kom lite regn men inte så vi blev dyblöta i alla fall.

På väg hem ville Oskar svänga förbi Gruvan så jag gjorde det. Först en glass i caféet sen upp i utkiksbyggnaden och titta ner i Stora Stöten, det är lite mäktigt.

Var även in i Gruvmuséet och tittade. Nu är vi hemma en kortis och väntar på att klockan ska bli 18.00. Då ska vi åka till hoppbackarna och se om några tränar idag. Vintertid tränar dom tisdag och torsdag 18.00 nämligen och förra veckan när Alice var här så var dom i varje fall där på tisdagen så vi hoppas på samma tur idag.

Sen har Oskar bestämt att han ska sova hos Farmor och Farfar inatt så vi får väl se om det håller i sig eller om han ändrar sig. Han skulle vara kvar en natt till hos mig egentligen. Men ungen är sjukt morgonpigg. Vi gick och la oss 00.30 och jag vaknade av att jag hörde honom 08.30 men han har säkert varit vaken längre än det och jag tar gärna en sovmorgon imorgon bitti då jag ska jobba natt så för mig är det helt okej att han ändrat sig!

1 kommentar:

Vicky M sa...

gruvmuseet har jag också vatt på ;)