lördag 14 juli 2007

Lustiga prissättningar

Sitter och kollar på flyg hem från Innsbruck efter oktobertävlingarna i Tyskland (ja jag vet jag är tidigt, men ju tidigare du bokar ju billigare är det ju när det gäller flyg) och slås av vilka lustiga prissättningar det är. Samma flyg skiljer otroligt mycket. Det billigaste jag hittat so far är ca 2600 kr och går man till bolagets hemsida och kollar så kostar exakt samma biljett 1000 kr mer. Blandar man sen in olika bolag ja då skiljer det upp mot 3000 kr för samma sträcka men okej det kan jag förstå, olika bolag har olika kostnader helt enkelt men att samma bolag ska skilja så mycket det är ju lite underligt.

Nu ska jag bara klura ut om jag ska flyga ner till Malmö eller åka tåg. Tåg är billigare men tar ju 6 timmar mer.....nattåg kanske??

Inga kommentarer: