fredag 13 juli 2007

Shoppat och ridit :)

Åkte ner på stan för att jaga rätt på den där tröjan jag var ute efter igår. Hittade den idag men kom ju inte bara hem med den..... hittade en sjukt fin blommig kjol som är perfekt vardagskjol en solig dag. Sen kunde jag inte motstå en fin kort svart kjol som blir perfekt för kvällsaktiviteterna i Hiza. Några leggings fick också följa med hem så notan slutade på bra mycket mer än jag tänkt (jag köpte ju dessutom två finare t-shirts igår och en ursnygg Halti tröja förra veckan). Och så har jag fått skoproblem pga detta! Jag har ett par som är okej att använda men sen? I vanliga fall har jag ju jeans och till jeans kan du ha ett par snygga joggingskor men inte till kjol. Jag som fullkomligt avskyr att shoppa skor. Dels för att jag inte kan ha för spetsiga skor (eller det kan jag men då kräver jag en storlek som oftast inte finns på snygga damskor). Jag vill ha partyskor utan klack, då jag med klack blir så lång och jag är redan lång så det räcker (dessutom får jag ont i fötterna). Orkade inte ta tag i det problemet idag hur som helst.

Hade totalt glömt att det är Falu Street denna helgen så först fattade jag inte vad alla höll på med men sen trillande polletten ner! Kan ju säga att en del gjorde det hellre än bra, även om det fanns en del mycket duktiga.

Stack sen ut till hästarna. Har fått tillbaka träningslusten, undrar vad det beror på? *visslar*
Red ett mycket bra pass på banan på Den Vilda. Tror jag har kommit på vad de gör för fel de som hoppat henne och fått problem.... hon är en mycket het och framåt häst men för det kan man ju inte sitta och bromsa hela tiden. Klart som tusan att hon vägrar eller kliver in i hindren och hisshoppar. Märkte det idag när jag ville ha ett pass med lite mer fart och bjudning. Först stod hon emot och var lite fundersam om jag verkligen ville det. Bromsjävlarna kommit så man får fasen rida fort för att slippa dom, därför var jag ute efter ett pass med mer framåt än dressyrpillande.

Nu ska jag äta lite, titta på Golden Leauge innan det är dags att åka och jobba.

Inga kommentarer: