söndag 30 mars 2008

Hittat en gris!

Hade stallet imorse. Var trööööögt gå upp när man förlorat en timme sådär bara. Sov dessutom till 15.00 igår och blev väckt (tur nog annars hade jag sovit längre) av telefonen. Jobbet, som undrade om jag kan jobba em idag. Jo kan jag väl. Har ändå inget spec för mig och kan lika gärna sitta där och glo på TV för lite mer än 300 kr timmen än att göra samma sak hemma för 0 kr. :)

I alla fall upp kom jag till slut. Står i stallet och mockar när jag hör ett lustigt ljud. Vad konstigt deras hund låter hinner jag tänka innan den här kliver in i stallet! En minigris som är på rymmen. Är en granne längre bort som har den men den gillar visst vårt ställe (hade varit här igår med). De har också hästar så hon är hästvan. Kan säga våra hästar INTE är grisvana, de hade lite rodeo i hagarna när hon kom lurvande ut dit. Hahaha. Action var dock rätt modig och nosade faktiskt på henne. Men livrädd var han. Fast jag tyckte hon var rätt söt. Följde med mig när jag tömde dygnkärran och lurvade efter på gården. Evelyn heter hon!


I alla fall så red jag iväg på en balanstravande häst med grisen nöffandes efter. Men den fångade min stallägare in så jag inte skulle få den med mig på rundan. Action var ju lite spänd efter den inledningen men värre har han varit utan gris. Lägg dessutom till att han inte är riden på sisådär 4-5 veckor. I alla fall så red jag runt Golfbanan och travar lite fint och tänker på annat - inte att rekomendera när man rider en pigg och spänd häst - och rätt som det är stannar han lite fint. Inte hastigt eller så utan mer en fin halt. Men jag fortsätter i ultrarapid framåt och hinner tänka att oj nu trillar jag av. Och tjoff så ligger jag där i en fiiiiin vattenpöl full i lera. Var väl aldrig liiite blöt eller?! Men bara att hoppa upp och rida klart rundan. Men det blev ingen ridning av Galax.....

Nu tvättar jag och ska strax åka och handla innan jobbet börjar. Laga mat ska jag också. Jag är så duktig så! :o)

Och på riktigt bra humör idag! Måste vara att jag äntligen fått rida lite. Även om det bara blev en häst istället för planerade två.

Inga kommentarer: