måndag 9 september 2013

Det bidde 5 km

Det blev träning idag ändå. Benni hörde av sig och frågade om jag hade lust att springa lite eller om jag redan hade gjort min sport för idag. Så jag hängde på, är alltid roligare att springa med sällskap. Även om vi inte springer hela tiden ihop då han springer längre än mig (och fortare) så vi kör första rundan tillsammans i min fart sen springer han två andra vändor och hinner ikapp mig på min sista runda.

Pressade ner tiden till: 39,28 min idag på 5 km. Gick alltså väldigt mycket fortare än sist. Nu får jag väl sätta nästa mål till 35 min eller så. 5,10 min fortare gick det idag. Kilometertiderna ser ut så här:

1 km  7,37 (med Benni som farthjälp)
2 km  8,31
3 km  8,25
4 km  8,04
5 km  6,51 (med Benni som farthjälp igen)


Tänkte sammanställa veckans träning också:

Vecka 34: Cyklat 23,3 mil. gymmat 3 timmar och joggat 3,3 km
Vecka 35: Cyklat 12,8 mil, gymmat 2 timmar och joggat 7,1 km
Vecka 36: Cyklat 9,9 mil, gymmat 2,5 timmar och joggat 11 km

Inga kommentarer: