söndag 1 september 2013

Höst!

Är ju enligt almanackan höst i dag. Kan man nog säga att det var på vädret med. Lite regn i morse, sen blå himmel och sol på förmiddagen. På eftermiddagen grå himmel och blåst. Hade grym motvind över Erdbeerbrücke på väg till jobbet på eftermiddagen. Men vet ni vad?! Det var inte ens jobbigt! Yay. Märks jag börjar bli starkare. Och sen på hemvägen nu på kvällen la jag in turbon och cyklade hem på 18 min istället för de vanliga 25 min (7 km).

Imorgon ska jag prova om jag hinner gymma mellan mina förmiddags patienter och min lilla middagstur (3 patienter ca 30 min jobb). I värsta fall skiter jag i att duscha. Kan låta äckligt men jag blir ju varm och lite svettig av att cykla hur som helst. 2 av dom ska jag bara ge medicin i handen. Den tredje ska från rullstolen till sängen. Så om jag är lite varm och svettig under jackan kan de knappt märka. Men jag hoppas (och planerar) för att duscha på gymmet. Men som sagt, beror lite på hur mycket tid jag får emellan. Om allt rullar på hinner jag det. Men man vet ju aldrig, rätt vad det är tar en patient längre tid och så spricker schemat. Men jag är så trött på att bara sitta av tiden (ca 2 timmar). Har gjort det nu hela helgen och det är sååå långtråkigt (fast jag haft både bok, surfat och gjort lite pappersjobb på kontoret).

Dessutom faller domen över min tand imorgon. Bläääää.

Inga kommentarer: