torsdag 19 september 2013

Det var inte slut med elände för Dortmund igår

Det räckte inte med det jag redan räknat upp, reservmålisen han dunkade huvudet i målstoplen nästan på en gång och blev tydligen då av med en halv tand. 2-1 slutade matchen med till slut.

Idag är det Europa Leauge och Tyskland har 2 lag med, Freiburg och Frankfurt. 

Jag har hittills idag jobbat, sprungit 2 km på löpband, låg fart 7,0 för jag hade inte springskorna med utan gymskorna. De är inte riktigt bra att springa i. Men jag är nöjd, sprang på 17,17 och det gick lätt (var ju rätt långsamt också) men det bra var att jag kunde nästan hela sträckan andas bara genom näsan. När jag började i sommras var jag rätt slut efter fart 7,0 i 10 min. Nu kändes det som ett bra och lätt långsampass.

Det går alltså framåt även om jag fortfarande önskar jag kunde springa fortare. Men det är bara jag som är för otålig, det säger alla jag pratar med. Först distans, gärna långsamt. Sen efter ett par veckor, kortare snabba pass och lååååångt i framtiden långa och snabba pass. Tålamod är inte riktigt min grej, liksom...:)

Sen gymmade jag i 45 min. Och så har jag cyklat på förmiddagen. Ska kolla in himlen noga snart, enligt väderrapporter ska det ev regna på eftermiddagen. Så ser det för grått ut blir det bilen. Men jag cyklade båda vändorna igår 4,4 mil och en vända i förrgår 2,5 mil och hittills idag ligger jag på 2,3 mil.

Inga kommentarer: