fredag 11 oktober 2013

Dag 5

Simning idag igen! Började med att åka förbi Intersport uppe på Regementet och kolla om de möjligen sålde näsklämmor. Den butiken är ju rätt stor. Och ja, det gjorde de! Och dessutom en sort som var lite större och passade otroligt mycket bättre.

Sen vidare till Lugnet och i bassängen. Började med att ta hjälp av en flytslang så jag bara kunde koncentrera mig på andning och inte både att inte sjunka och andas. Rätt snabbt fick jag till det och klarade en hel längd = 25 m. Så jag plockade bort hjälpmedlet och efter lite övning lyckades jag få till en längd till utan. Och sen en 3-4 gånger då det bara fattades mellan 3-5 meter. Och detta var ju bara gång nr 2.

Så nu blir det till att öva på. Har redan kollat upp var alla bad ligger i Bremen, har en 4 stycken hallbad att välja på. Närmsta ligger 4 km hemifrån och längst bort 6 km. Tyvärr ligger inget mellan mig och jobbet (som gymmet) det hade ju varit perfekt.

Så nu ska jag i veckorna klämma in gym, joggning och simning + all cykling jag får på köpet. Lär bli mest de veckor jag har kortpass som vanligt och så kör jag så mycket jag orkar på dubbelveckorna. Även om jag sammanlagt sällan jobbar mer än 7-8 timmar om dagen även dom veckorna får man ju också på varje dag lägga till mellan 1,5 - 2 timmars pendling (beroende på om jag åker bil eller cykel).

Sen var jag ner på stan här och kollade efter ett par örhängen jag ville ha på Guldfynd och här i stan hade de den färgen (ljusgrön) jag ville ha! Hittade en helt ny täckväst för 65 kr på Myrorna också så det var en lyckad vända.

Imorgon bitti åker jag mot Västerås för en dag med syrran, Dennis och Theo!

Inga kommentarer: