söndag 6 oktober 2013

Efter 12,5 timme

var jag äntligen framme i Falun. Hade lite missöden på vägen, hade bland annat lyckats sätta in mina pengar på ett av mina svenska konton som inte är knytet till mitt bankkort. Fick SMS:a mina föräldrar som fick föra över lite pengar så jag kunde äta och betala bussen mellan Borlänge och Falun. För jag har ju inte bankdosan med mig liksom...

Måste alltså till banken imorgon och flytta pengar mellan konton. Sen var vår buss i Stockholm försvunnen, den hade "fastnat" vid Viking Line. Så de fick ringa in en annan. Men han var där redan 20 min senare och så hade de smart nog delat upp oss så alla som skulle till Borlänge åkte i den bussen och de som skulle till Avesta, Säter, Leksand och Mora åkte i den bussen som kom först. På det viset slapp vi en massa stopp och körde in tiden och var bara ett par minuter sena i Borlänge. Så jag hann med bussen till Falun som gick 20.17 och slapp vänta till 21.00. Var ju himla skönt!

1 kommentar:

Yohseefeen sa...

Mysigt för dig att vara i Sverige!