torsdag 3 oktober 2013

Tag der Deutschen Einheit

Jag funderade imorse varför jag var så ensam överallt. Nästan inga bilar, inga cyklister. Nog för att det var tidigt, men normalt är det ändå några som rör sig ute. Sen kom jag på det. Det är ju helgdag här! Tysklands enande firas idag. Och då är ju allt stängt och de flesta människor lediga. Vilket ju då gjorde det var lite dumt jag inte handlade igår som jag tänkte men ändå skippade då jag inte orkade och tänkte, gör jag imorgon då har jag en mycket kortare tur.

Nu har jag mat så jag hade nått att äta ändå idag men jag hade också lovat en patient att köpa batterier. Får jag förklara ikväll jag missat det är helgdag och fixa imorgon då.

Blev alltså inget gym heller. Det enda som är öppet idag är typ bensinmackar och restauranger.

Inga kommentarer: