torsdag 1 maj 2014

Bra och dålig dag

Cimo
Kom hem och möttes av nyheten att förutom ett par förväntade spelare att säga hej då till så lämnar också Cimo Röcker oss. Det hade jag inte trott. Han har varit skadad länge, är ung och mycket talangfull så jag trodde nog man skulle ge honom ett år till för att se hur han utvecklar sig. Dessutom är han vänster ytterback, det är ju inte direkt överskott på dom i fotbollen.

Men sen blev jag lite glad för jag satte in en annons om min lägenhet vid 13-tiden och det har redan ringt 3 st som kommer och kollar på den. En av dom är jätteintresserad, hon bor nu om hörnet, vill bli kvar i området och vill absolut flytta in redan 1.6. Hon ville dessutom komma redan på söndag och titta för hon kan inte i veckan som kommer och hjäääälp. Jag som tänkte helt avspänt använda måndagen till att rensa och städa. Jag menar alla tycker ju inte det är snygg och coolt att bo mer eller mindre i en fotbollsvärld. Så jag fick snabbt sätta igång och vet vad jag ska tillbringa mina kvällar men fram för allt pausen fredag och lördag med.... hej och hå! Men det är det värt. Skulle vara en enorm lättnad om jag blev med av med den till 1 juni. Så enorm jag saknar ord för det.

Men lite ledsen över Cimo det är jag.... :( Han var tänkt som nummer på min matchtröja nästa säsong. Nu tror jag, jag köper en Boenisch från Leverkusen istället. Eller en Trinks från Fürth...

Inga kommentarer: