tisdag 17 juni 2014

Tandläkaren del 1, fas 2

Idag var det dags för friläggning av stiftet. Låter värre än det var. In, fick lite bedövning, han tryckte runt lite i gluggen och färdig. Äckligast och svårast var avtrycket de gjorde sen. Den där massan smakar inte direkt gott....och länge måste man ha den i munnen också. Nästa besök om 2 veckor. Då vet jag faktiskt inte riktigt vad de ska göra? Prova implantatet kanske? Att avtrycket blev bra? Vet i alla fall att det sätter de in sista gången som är om 4 veckor.

Mest glad är jag över att jag på dom 10 minuter det tog, lyckades avstå från att hosta. Hade varit lite olämpligt liksom....dock strök jag det planerade lämna plasmabesöket. Jag hostar mycket mindre. Det kan gå flera timmar emellan. Men när en hostattack kommer är det inte en host det handlar om. Snarare 10 st. Och för det mesta kommer de olämpligt. Som idag när jag stod med en massa människor i receptionen hos en hudläkare och väntade på ett papper. Mer praktiskt vore ju när jag cyklar mellan mina patienter eller så.

I alla fall, när jag var klar hos tandläkaren åkte jag förbi Real och köpte bläck till min skrivare så jag kan skriva ut alla biljetter, för idag löste det sig med SJ efter att mina föräldrar gjort en insats och ringt. Jag provade själv också först men plats 30 i kön liksom från utlandet. Näääeeee.

Nu sitter jag och väntar på att bedövningen ska släppa så jag kan äta nått. Idag är höjarmatchen i VM Brasilien - Mexico. Även om jag också kommer se Belgien spela. De ska ju vara otroligt bra just nu. Fast de möter Algerien, låter ju inte som en sån jättekul match. Inte så roligt och innehållsrik och bra som matchen Tyskland - Portugal igår. Den innehöll ju nästan allt! :)

Inga kommentarer: