fredag 13 juni 2014

VM och tåg

VM startade ju igår och jag höll på Kroatien men det gick ju åt skogen. Idag ser jag matchen Spanien - Holland. Såg bara första halvlek igår då matchen startade lite väl sent för att jag skulle kunna se hela. Tur nog spelar Tyskland alla sina tre gruppmatcher på bra tider. Två matcher startar 18.00 och en 21.00.

Har även idag försökt ringa kundtjänst på SJ men där var ju kön lite väl lång. I alla fall när man ringer från utlandet. Så jag har skrivit ett mail, få se om de kan hjälpa mig så. Man ska egentligen ringa. Jag har nämligen köpt en biljett och angett jag ville hämta ut den då jag bara kunde få SMS biljett till ett svenskt eller dansk mobilnr. Sen när jag redan betalat inser jag att jag bara har 7 min på mig att byta tåg i Stockholm (fan vågat när tåget startar i Köpenhamn om de ens kommer dit i tid. Men jag har i alla fall en ombokningsbar biljett ifall det går åt skogen). Men att då på dessa 7 min, komma av tåget, springa till biljettautomaten och skriva ut biljett och sen till rätt spår och nästa tåg är ju lite vågat i onödan. Så jag vill ändra biljetten till en onlinebiljett som jag då printar ut hemma. Går det inte via mail får någon i Sverige ringa åt mig.

För övrigt vill jag bli frisk så jag kan börja träna igen. Jäkla eländiga envisa hosta....bläääää

Inga kommentarer: