måndag 16 juni 2014

Väntan, väntan

Kvart i fem kom dom med tvättmaskinen. Såååå typiskt! Om man vetat det hade man ju kunnat fixa massor av saker innan ju. Men skitsamma, nu är allt här! Just nu tvättar jag en tom maskin, man skulle göra det sa dom. Så först imorgon kör jag den riktiga premiären.

Sen väntar jag på att SJ ska höra av sig angående min biljett också. Nu har dom haft tre dagar på sig att svara på mailet...svarar dom inte imorgon får mina föräldrar ringa.

Fast en väntan som är slut är att äntligen kliver Tyskland in i VM. Med en överraskande startelva. Att de skulle spela med fyra innerbackar i backlinjen var typ klart länge, då (tyska) ytterbackar är en bristvara. De flesta som spelar på den positionen i Bundesliga är icke tyskar. Och när Schmelzer inte fick följa med till VM (har varit skadad länge) och Löw tydligen inte vågar prova Durm (rätt oprövad 20-åring som dock fint ersatt Schmelzer i Dortmund) så får innerbackarna Boateng och Höwedes spela ytterbackar. Sen spelar inte Schweinsteiger (också varit skadad) utan istället Khedira (har iof också varit skadad). Och så har man ingen riktig forward heller utan satsar på ett offensivt mittfält med Kroos, Özil, Götze och Müller (som någon slags halvforward framför de tre andra). I mål står Neuer (som ockå varit skadad men tydligen är fit for fight igen). Som ni märker, många spelare med utläkta skador som saknar lite spelrytmus så det blir nog en spännande match. Ja, just det, den elfte spelare är vår kapten Lahm.



Goooo Schlaaaaand!

Inga kommentarer: