fredag 4 juli 2014

Lite ordning i Tyskland

Har precis ringt ambassaden. De hade själv på eget bevåg redan skickat mitt ID-kort till Bremen så det ligger här. Det kallar man service. Polisen i Borlänge lyckades ju inte ordna det, men hon var lite lustig den passarbetaren. Hon ville ju makulera mitt nuvarande ID-kort. Jag bara; Nej! Hur ska jag då komma hem?!
Men tur jag ringde och frågade och inte bara åkte iväg till Berlin. 

Ska iväg ner på stan idag igen, ska träffa Benni vid halv fem och så ska vi på public viewing och se Tysklandsmatchen ikväll. Passar på att lämna plasma idag igen då när jag ändå är på stan. 3 gånger denna veckan, är nog rekord! Men blir så när man har olika saker där att göra men de inte går alla att göra på samma dag. Kan nämligen inte lämna plasma och blodprov på en och samma dag. Hittade en genväg igår så nu går det ännu fortare att åka dit! Men tänkte på det igår, hur fan orkade jag i ett års tid cykla denna sträckan (längre tom jag har 5 km till stan, hade 7 km till jobbet förut). Och varannan vecka dessutom 2 gånger om dagen?! Och nästa vecka måste jag dit igen och hämta id-kortet. I juli är konsulatet bara öppet måndag, onsdag och torsdag mellan 9-11.

Inga kommentarer: