måndag 14 juli 2014

Så där!

Nu har jag sovit 1,5 timme och är åter under de levande. Och det var inte bara fotbollen som gjorde mig totalslut. För jag måste ju såklart se hela firandet. Var i säng vid 01-tiden.

Nej, jag har även idag haft 14 patienter, mot normala 6-7 st. Dessutom har jag duschat 6 av dessa. Och om man kunde göra det på de timmar man egentligen har till sitt förfogande vore det ju plättlätt. Men ingen vill ju liksom få besök först vid 15-16 tiden så 9 timmars jobb fick tryckas in på 5 timmar. Det går men man får liksom inte slöa då om man säger så. Men redan imorgon är det lugnare. Har visseligen 12 patienter men bara 1 som måste duschas.

Har hunnit tvätta, en maskin fick gå när jag sov, såååå bra med egen tvättmaskin! Sen har jag varit och storhandlat, tänkte jag någon gång skulle komma upp i 100 Euro. Idag var det nära! 98 Euro. Men då handlade jag både en CD-spelare och ett par skor också. Och hade kundvagnen full. Lyxade dessutom till det med många flaskor Rivella Grün (de hittar man kanske med tur 1 gång om året eller så, Rivella röd och blå finnas alltid) och Oreo-glass. Båda sakerna är rätt dyra. Men en sådan här dag är man värd det!

Jag är så jäkla GLAD! Vad jag unnar de tyska spelarna denna triumf. Det var ju ingen lätt match med en skada 15 min före matchstart och sen skadade sig inhopparen efter 30 min. Och vet ni vad? 6 av de som stod i startelvan (Khedira skulle ju spelat om han inte gått sönder på uppvärmningen) stod också på planen i U21-EM finalen i Sverige 2009 genom Neuer, Höwedes, Hummels Boateng och Özil. Och hade inte Schmelzer varit sönder hade de varit 7 st!! Det måste vara rätt unikt. Och redan 2009 tyckte jag de var super, dessa unga fräcka tyska spelare. Lägg sen till Poldi och Schweini och Lahm så är det verkligen den GYLLENE GENERATIONEN.

Men Tyskland var verkligen ett lag igår. Märkte man ju under firandet. Framför kameran när Manuel Neuer blev frågade om hur det kändes att vara världsmästare lyfte han även fram de spelare som varit med i kvalet men sen tyvärr skadat sig som Bender tvillingarna, Marco Reus, Marcel Schmelzer. Och Mario Götze sprang hela kvällen runt med en matchtröja från sin bästis Marco Reus under firandet.

Inga kommentarer: