onsdag 30 juli 2014

Lite Werder igen

Igår kom äntligen Werders proffs hem efter att ha varit typ nästan hela sommaren borta på olika träningsläger. Och idag var det träning på eftermiddagen. Och eftersom jag bara jobbade förmiddag var jag såklart där och tittade. Var rätt mycket folk där, märks det varit sommaruppehåll. Folk är nyfikna.

Efter det åkte jag till Werserpark och kollade runt lite. Trodde de byggt klar och de nya affärerna öppnat men det var visst först senare i höst.

Har fixat lite på min cykel också. Jag lyckades dock inte spänna kedjan. Jag vet ju att man ska flytta bakdäcket (är inte helt rudis, även om det kanske lät så igår!) men problemet var att det såg ut som mitt däck redan satt så långt bak det går. Men jag tänkte jag får väl prova. Men det gick jag bet på för någon illvillig jäkel på cykelverkstaden har dragit åt muttern så in i bängen. Lyckades inte rubba den en millimeter. Det enda som hände var att den började runda på sig.

Men tvättade cykeln, pumpade däcken och justerade bromsarna i alla fall.

Inga kommentarer: