måndag 26 oktober 2015

Å hej å hå

Sedan i onsdags är jag redan inne på mitt 4:e schema (tror jag, eller är det det 5:e??). Kollegor blir sjuka, patienter kommer hem från sjukhuset. På första schemat hade jag runt 9 timmar om dagen nu är jag uppe mellan 12 och 12,5 timmar. Bara att kavla upp ärmarna och köra på. Blir fint 2 november när lönen kommer :D.

Har jobbat från 6.30 - 11.00 och sen blir det 16.00 - 19.30 ungefär.

Hamsterägare gillar vintertid! De små rackarna kommer ju upp en hel timme tidigare. Nu är jag lycklig lottad, det är sällan inte alla mina har vaknat runt 21-22 tiden. Det är lyx. Så igår gick jag och la mig redan 22.30. Sen somnade jag i alla fall först vid midnatt men ändå. Var trött men inte megatrött i morse. Eller så hjälper mina D-vitaminer redan.

Imorgon måste jag hinna med och lämna plasma och på onsdag eller torsdag måste Jojo till veterinären och korta sina tänder.

Inga kommentarer: