onsdag 14 oktober 2015

Byta jobb?

Just nu söker polisen radiooperatörer i region Väst (Göteborg), region Stockholm och region Nord (Umeå) och mina kontakter säger att snart kommer även region Bergslagen (Örebro) söka.

Dom söker nu men start för själva jobbet är om ca 1 år (1,5 år för Örebro) då de flesta ju kommer utan utbildning och först måste utbildas. Men jag har ju den! Hann ju till och med bli certificerad också. Och jag har 10 års erfarenhet. Man kanske skulle söka och se vad som händer? Det enda jag saknar är RAKEL utbildningen men den är på 2 dagar. Alltså inget hinder. Den långa utbildningen de andra måste ta sig igenom är 17 veckor. Är nästan lite sugen. Det lär bli huggsexa om de som redan har utbildningen......

Ifall någon undrar varför jag inte söker jobb inom vården? När vården också skriker efter undersköterskor. Jag kan inte försörja mig på en svensk vårdlön. Så enkelt är det.

2 kommentarer:

Anna Ö sa...

Är du på väg tillbaka till Sverige???

Tasja sa...

Kanske :)