lördag 3 oktober 2015

Blev bio med

lite spontant sådär. Och på söndag ska vi på hockey!

Vi såg en animerad film som jag inte minns vad den heter. Eller jag vet vad den heter på tyska men vi såg orginalverisionen på engelska. Kul var den i alla fall. Första gången jag sett en film i 3D. Häftigt! Men först blev jag yr och efter filmen mådde jag lite illa. Precis så blir jag också när jag skiftar mellan glasögon/linser. Måste ha nått med min astigmatism att göra tror jag.

När jag kom hem och skulle göra mat åt hammisarna så var det det sista på broccolin. Och eftersom det är röd dag imorgon = allt stängt, var det bara att klä på sig igen och åka och handla vid 23-tiden. Tyskland firar sitt återförenande imorgon nämligen. För 25 gången till och med så det är stor baluns. Hammisarna kan ju inte vara utan broccoli ända till på måndag. Katastrof liksom!

Edit: Filmen heter Inside out på engelska.

Inga kommentarer: