tisdag 20 oktober 2015

Ont i munnen

Jäklar vad ont det gör efter tandhygienisten. Värre än när tandläkaren borrar. Men sedan jag varje halvår började gå där så har jag inte haft några nya hål. Vi har visserligen fått bytt någon gammal trasig amalgamfyllning som gett upp men annars nix. Och de sista två gångerna har det inte varit nått alls för tandläkaren att göra. Så jag får stå ut med att ha ont två gånger om året.

Men inte förrän nu är det så lite att jag kan äta. Kokar just nu spagetti, det är lagom mjukt. Till den blir det valnöts- och ricotta pesto. Dyr med god. En liten burk kostar över 3 Euro!

Har även hunnit med att vara till veterinären med Flo. Var klar med allt strax efter 10.00. Det är fördelen med att gå upp tidigt. Nackdelen är. jag var så trött jag mådde illa och gick och la mig och vaknade igen 14.00. Jag är absolut ingen morgonmänniska och kommer väl aldrig att bli en.




Inga kommentarer: