onsdag 14 oktober 2015

Ja se det snöar, ja se det snöar...

Dortmund centrum i dag på förmiddagen
Fast inte här då. Vi får sällan snö så här långt norrut. Men så nära som 25 mil söderut, i Dortmund, snöar det för fullt idag. Avundsjuk!

Själv får jag ändra lite planer. Annika hade skrivit till mig igår på FB men på något vis har jag inte fått meddelandet utan såg det nyss när jag skulle skriva till henne. Hon kommer med Flo idag efter att hon slutat på Universitetet klockan 16.00. Och jag ställde ingen klocka imorse utan tänkte jag vaknar väl som alltid runt 9-tiden. Gjorde jag inte. Utan först 10.45. Och ska man släpa med en cykel på spårvagnen gör man det bäst före lunch innan alla människor vaknar och ska åka in till stan.

Så jag skjuter på cykel och plasma till imorgon (och ställer då klockan!) och hämtar istället mitt schema idag. Ska bara äta upp min frukost först. Sen ska jag tvätta och vattna blommorna.

Inga kommentarer: