måndag 25 april 2016

Brrrrrrr

Igår var jag i Madrid med 27 grader och sol. Idag i Bremen 6 grader och snöblandat regn.

Skulle ha varit på fackmöte nu men först åkte jag till fel ställe. Skulle på det i stan (de har snarlika namn) och jag hade iof hunnit dit med bara 10 min försening men det spöregnar också. Så jag skippar det, får läsa protokollet istället. Åkte och handlade istället och bara den korta sträckan gjorde jag var dyblöt igen. För andra gången.

Imorse direkt när jag vaknat stack jag iväg till bostadsbolaget och sen och lämnade plasma. Fick reda på när jag var på Gewoba att mitt golv i sovrummet visst är giftigt!! Så klockan 17.00 ska jag ringa vaktmästaren och ska visst få ett nytt. Är ju bra jag slipper betala det men kul att ha bott med giftigt golv i 1,5 år. Och jag frågar mig ju också på vilket sätt är det giftigt?! Hoppas vaktis kan svara på det. Men nu lär jag väl skruva isär allt där och flytta ut 3 stora hamsterburar. Vet inte riktigt hur jag ska fixa det heller. Om jag packar ihop och skruvar isär ett par bokhyllor får jag in de där men då är vardagsrummet mer än proppfullt. Men jag antar att de kan slänga in ett nytt golv på en dag. Längre tid borde det ju inte ta.

Sen har jag ett grått golv i vardagsrummet med. Det är iof andra plattor än i sovrummet, lite annan färg, annan storlek och vad jag amatören kan känna annat material. Men bäst fråga om de är okej eller inte. Måste de också bytas, då vet jag inte hur det ska lösas. Jag får definitivt inte in alla möbler därifrån i sovrummet det är då helt säkert.

Måste även ordna ett bytesavtal med honom, måste man visst ha när man vill flytta inom samma bostadsbolag, fattade inte allt riktigt varför de inte kan göra något innan för det sa hon de inte kan, samtidigt som hon gav mig papper på 3 lägenheter att kolla på?! Det är en del saker man inte förstår ibland i Tyskland. Men de gillar ju papper så det är väl kanske därför :)

Nu ska jag fixa med alla korten från Madrid och sen kommer det upp ett inlägg om resan.

Inga kommentarer: