torsdag 7 april 2016

Riktigt aprilväder

Skitväder mest med andra ord. Iförrgår regnade det hela dagen. Igår var det en kall rejäl vind. Idag hittills har det varit duggregn, ösregn och sol. Och det bara på den halvtimmen jag var ute och cyklade till affären. Nu är det mulet och ser ut som regn så jag får nog rikta in mig på att bli blöt.

Har ändrat mig och bokat ett hotellrum ändå. Fick reklamerbjudande och ett hotell som också bara ligger 2 km från stadion skulle bara kosta 30 Euro mer. Och då ingår hotellfrukost. På vandrarhemmet hade jag fått fixa frukost själv. Så jag bokade av vandrarhemmet där jag hade fått sova i sovsal och har nu lyxen med eget rum, TV osv. Är värt 30 Euro.

Måste fundera på vilken sorts väska jag ska ta med. Måste ju checka ut hotellet på söndagmorgon och släpa på väskan hela dagen. Har tänkt att gå på Atleticos museum och sen ta en stadiontur och då är det inte optimalt släpa på en resväska. Flyger ju med bara handbagage så en liten väska blir det ju hur som helst. Får kolla vad jag har för väskor.

Igår kändes det som jag inte hann nått alls. Var först hos frissan mellan 9-11, sen förbi jobbet hämta nästa veckas schema, jag har bara kvällspass igen istället för dubbelpass. Skönt! :) dessutom som exta lyx korta kvällar. Sen lämna plasma mellan 12-14. Det tar så lång tid för bara åka dit och hem tar minst 1 timme. Sen tar själva lämningen ca 45 min och igår var det lite väntetid också. Sen var det ju bara fixa sig något att äta och efter det nästan tid att gå och jobba. Drygt. Gillar dagar då jag i alla fall kan sätta mig ner 1 timme innan jag måste iväg och jobba.

Inga kommentarer: