tisdag 12 april 2016

Phuuu

Nu 22.30 är första gången sen imorse jag sitter ner. Mina fötter gör ont! Har haft mycket att fixa idag och sen jobbat och skyndat mig så jag kunde hämta Jojo utan att det blev jättesent.

Ska försöka lägga mig lite tidigare än normalt idag. Både igår och idag har jag jobbat hårt, först hemma då jag möblerat om och släpat upp saker ur källaren och släpat ner andra saker (tex min trasiga golvlampa som stått i skrubben och tagit plats i flera veckor). Klar är jag inte, måste göra det sista imorgon. Sen på jobbet då jag har haft 17 patienter på kvällsrundan och från imorgon har jag 19.

Sen har jag också äntligen byggt ett ordentligt "lock" till Flos bur. Hade ju bara något provioriskt. Det gick så länge Fluffis bodde där, hon var en lugn hamster men Flo är ju mer vild än tam så hon kom ju snabbt på man kunde trycka upp det provisoriska och klättra upp. Efter att ha plockat ner hamstern 3 gånger inatt så cyklade jag imorse iväg till byggaffären och köpte nät och träribbor och lyckades snickra ihop ett rätt snygg lock. Blev inte ens snett! :) Jag är riktigt stolt över hur snyggt det blev. Annars när jag bygger brukar det bli snett och vint fast jag mäter jättenoga.




Inga kommentarer: