lördag 2 april 2016

Målarböcker för vuxna

Den nya flugan just nu är ju målarböcker för vuxna. Det finns sådana där man helt själv får hitta på färg och sådana där man målar efter förslagna färger (om man vill, man kan ju strunta i det). Jag har köpte mig några stycken och nu målat ett par veckor. En del bilder är väldigt pilliga och man kan sitta i timmar flera dagar i rad innan man har motivet klart.

Det är mycket roligare än det låter och väldigt rogivande. Jag brukar (om det inte är något jag absolut vill se på TV:n sent) måla ca 1 timme innan jag går och lägger mig och jag tycker faktiskt jag somnade fortare. I alla fall innan sommartiden. Den ställde ju till det igen.

Tänkte jag skulle visa er några bilder.

De här fyra böckerna har jag. Den med havsmotiv är den med förvalda färger.


Så här ser motiven tex ut innan man målat




Och här har ni några färdiga bilder









Den här håller jag på med nu, den är snart klar


Inga kommentarer: