lördag 7 maj 2016

Asbest och evakuering

Jaha, om jag googlat mig rätt så är det så att golvplattorna i mitt sovrum är klistrade med något som heter svartlim. Svartlim användes typ alltid vid golvläggning på 60- och 70-talet. Svartlim innehåller asbest. Det är inte farligt så länge plattorna ligger där de ligger. Där är vi överrens. Däremot har jag som sagt en del plattor som är trasiga och delvis saknas helt.

Vaktmästaren har kollat och säger - ingen fara. Jag har efter torsdagsnatten mer åsikten - jag vill ha en mätning, jag litar inte på att någon bara tittar och säger det är okej. Så jag ska i helgen skriva ihop ett mail till damen på huvudkontoret och berätta om alla hamstrar som dött och även bifoga bilder på mitt golv. Tänker även säga att jag tills jag vet mer sover på soffan (vilket min rygg gillar sådär, den är lite för mjuk men det går). Att gå på vaktis igen känns som ingen idé då han ju har sin åsikt klar,

Därför röjer jag nu ur vardagsrummet så jag kan klämma (med betoning på klämma) in Uffe och Messis bostäder där. Kommer se ut som välkommen till familjen Kaos liksom men jag tänker inte chansa. Det är ett mastodont jobb jag inte alls har lust med men det måste göras.

Här har ni två länkar jag hittat och om ni jämför bilderna där och bilderna här nere på mitt golv så tycker jag det ser ut som det är precis samma golvmaterial.

Golv 1
Golv 2

Mitt golv:



Bilderna i länkarna: 




Inga kommentarer: