måndag 2 maj 2016

Klockan 22.00 och 18 grader!

Hur härligt är inte det?! Runt 20 grader är min perfekta temperatur. Inte så varmt att man svettas och inte så kallt att man fryser och måste ha jacka.

Har jobbat i ett från 16-22 och det är inte ofta numera jag gör så långa pass (jag veeeeet det är "bara" 6 timmar och många skulle gärna ha den längden på sina pass men våra "normallånga" är 3-4 timmar) och det märks. Mina fötter gör ont! :)

Har nyss kommit hem, snabbt gett hamstrarna mat och sett de sista 10 min på matchen Werder - Stuttgart som var en mycket viktigt match i nedflyttningsträsket och Werder samlade ihop sig och lyckades (kors i taket!) vinna med 6-2 och står nu åter på kvalplats istället för direkt nedflyttning. Den platsen fick Stuttgart istället.

Har vägt hamstrar också, bara Flo och Yoda kvar. Flo kommer upp om 1-2 timmar men med Yoda vet man aldrig. Inte sett honom nu på 2 kvällar i rad då han kommit upp sent. Tänker inte vänta på honom idag då jag måste upp tidigt imorgon för vaktmästaren kommer.

Inga kommentarer: