tisdag 24 maj 2016

Men va fan!

Jag hade önskat att Dortmund slog Bayern i DFB-pokal finalen. Bayern vann på straffar efter förlängning.

Jag hade önskat att Nürnberg slog Frankfurt och gick upp i Bundesliga. Efter 2 matcher vann Frankfurt med 1-0 (sent mål).

På lördag är det Champions Leauge final och jag önskar så att Atlético Madrid slår Real Madrid. Tror jag måste officiellt hålla på Real så att Atlético vinner. Det verkar ju som om alla jag håller på förlorar......

För övrigt har jag haft en städdag och tar det nu lugnt innan jobbet. Har stressat runt så mycket de senaste dagarna så jag behöver en soffdag. Imorgon är det full fart igen.

Om mindre än en månad är jag på Sverige besök igen. Kom på att jag ska passa på att skaffa pass (har just nu bara nationellt ID-kort. Kan ju hända man vill resa utanför EU och på så sätt har jag 5 år på mig innan jag behöver fixa nytt ID. Kostar nämligen 350 kr (pass) eller 400 kr (ID-kort) när man gör det i Sverige. Gör jag det här i Tysland måste jag först åka till Berlin = 1 dags resa + 100 Euro reskostnader ungefär + att det kostar här 150 Euro alltså summa 2500 kr istället för under 500 kr. Så man får passa på när man är i Sverige. Men för det måste jag ha lite papper från myndigheterna här (måste bevisa jag fortfarande är svensk medborgare) så jag måste fixa det också de närmsta 14 dagarna. Ska boka tid då det annars brukar vara timslånga köer där.,

Inga kommentarer: